6 iunie 2012

Marcile de comert si ambalarea

Marcile de comert stabilesc caracterul unei companii si influenteaza aspectul produselor. Marca (Brand-ul) este piatra de temelie a unui program de identitate. Toate marcile ca si oamenii au o personalitate de un fel sau altul,insa cela mai  puternice marci au mai mult decat personalitate - au mai mult caracter,mai multe profunzime,mai multa integritate.

Ambalarea este o parte foarte importanta a capitalului marcii. O forma distincta a sticlei de Coca Cola este recunoscuta oriunde.Ganditi-va la investitia finaciara pe care Coca-Cola a facut-o in marca proprie din 1886 anul aparitiei sale si pana in prezent. Ce dezastru ar fi daca si-ar pierde dreptul exclusiv asupra acestei marci.

Alegerea numeului de marca ( brand-ului) a fost de cele ami mutle ori o joaca de cuvinte. Obiectivul este acela de ai face pe oameni sa asocieze cuvantul cu produsul. Ganditi-va la ce se refera urmatoarele produse reale: Healthy Choice ( alegere sanatoasa); Wonder Bra ( sutienul minune); Big Mac ( marele Mac); Water Grabber ( aduna apa).

Cand dictionarul nu mai te ajuta la combinatii de cuvinte companiile au inceput inventarea unora.: Advil,Infiniti,Xerox,Delco,Kodak,TransAir,Exxon,Cranapple.

O alta sursa importanta in alegerea denumirii unei marci au fost numele unor persoane reale cum ar fi : Calvin Klein, Tommy Hilfinger,Ford,Heinz,Pierre Cardin sau personaj mitologic cum ar fi Ajax.

Ambalajul este un factor extrem de important in determinarea cumparatorului de a alege acel produs.
Ambalajul trebuie conceput in asa fel incat sa tina cont de: protejarea continutului,sa aiba costuri rezonabile si dupa asatisfacerea acestor cerinte sa contina elementele de marketing ce vor influenta alegerea cumparatorului.

Designul ambalajului este o arma importanta. Pepsi,Coca Cola, Dr.Pepper si alte companii de bauturi racoritoare dau de lucru firmelor de design. Conform Addis Group, ambalajul devine esential deoarece este un element pe care toata lumea il observa. Ganditi-va de exemplu la corporatia McDonald's - ce va vine in minte? Modelele de pahare dinc arton cerat,Modelele de hartie sau de cutii,Pungile de hartie,Sigla.

Asadar marile corporatii au realizat ca pentru a putea sa isi vanda produsul trebuie sa ii creeze o identitate si un ambalaj, pentru ca de multe ori consumatorul va alege un anumit produs dupa aceste doua elemente si doar ulterior dupa celelate(gust,pret,etc)