13 august 2015

Cum sa mergi la un hotel de 4 stele si dupa doua zile el sa fie de 3

Suntem in frumoasa si pitoreasca Romanie si mai precis pe Litoral. Se intampla in vara anului 2015 intr-una dintre statiunile care inainte de 1989 era una dintre cele mai cautate de turisti. Povestea insa incepe undeva la sfarsitul primaverii cand cateva familii cu copii se hotarasc sa mearga impreuna la mare. Pentru ca nu au mai gasit locuri in statiunea Mamaia la hotelurile dorite pentru varful de sezon si-au indreptat atentia catre o alta statiune si un complex hotelier care sa le asigure o vacanta placuta.
Dupa mai multe cautari pe internet si consultari la agentiile de turism familiile din povestea noastra aleg locatia.

Primul pas. Un telefon la departamentul rezervari.
-Buna ziua. Am dori sa rezervam 4 pachete turistice in perioasa.... la hotelul dumneavoastra.
-Nu se poate. Rezervati de pe Booking sau agentii de tursim.
Poc telefonul in nas, desi era departamentul de rezervari al hotelului, raspunsul...nu se poate.


Pasul doi: Familiile se conformeaza si aleg o agentie de turism, platesc biletele de vacanta si roaga agentia sa comunice hotelului ca doresc camere alaturate pentru a fi copii aproape. Agentia raspunde pozitiv recomandand de asemenea locatia ca fiind una foarte frumoasa.

Pasul trei: A venit ziua plecarii la Mare. Dupa un drum de aproximativ 10 ore protagonistii povestii noastre ajung la hotel.
La receptie coada. Se aseaza constinciosi si rabdatori si constata pana sa le vina randul ca ba la unii turisti nu le mai merg cartelele de la camere, la altii bratara de all inclusive, etc. Relaxati, pentru ca e vacanta, nu baga problemele acestea in seama. Totusi la receptie , desi hotelul are peste 220 de camere si era plin, era o singura domnisoara sau doamna, ma rog asta greu de precizat.

Ca niste oameni civilizati turistii saluta. Receptionera era pe modul "silent", nu tu buna ziua, sau bine ati venit sau macar ce cautati voi aici, nimic. Ia biletele familiilor le studiaza atenta vreo zece minute de aveai impresia ca is false si incepe repartizarea camerelor. Daca va amintiti la inceputul povestii solicitarea la agentie a fost la acestea sa fie una langa cealata. Si acum surprizaaaa:

Familia 1 la etajul 2, Familia 2 la etajul 4, Familia 3 la etajul 13 si Familia 4..... in hotelul de langa . 

Acestia ii spun receptioneri ce au solicitat ei la agentie iar aceasta o cheama pe o doamna "Sefa". De asemenea salutul lipsete cu desavarsire iar mesajul e clar: Acestea sunt camerele libere altele nu mai avem.
Si atunci ce sa faci dupa atata drum, oboseala doar nu dormi in masina sau pe plaja, te conformezi si te cazezi.

Pasul patru: Camerele fara balcon, micute dar curate nu se ridicau nicicum la cele 4 stele de la intrarea in hotel. Iar patul matrimonial era defapt format din doua paturi single puse unul langa celelat. Deci fiecare sa se descurce unde doarme copilul ... in santul de pe mijloc.

Pasul cinci: Familiile merg la plaja. Toate sezlongurile ocupate. Unul dintre domni il intreaba pe unul din baietii de la piscina cum se procedeaza cu rezervarea sezlongurilor care erau in pretul biletului.
- Foarte amabil acesta ii raspunde: Sunt gratuite dar trebuie sa veniti pe la 5 dimineata ca pana la 6 se ocupa toate.
La vreo 700 de cazati erau vreo 200 de sezlonguri...gratuite ce e drept sau mai bine zis platite in biletele all-inclusive cu care turistii au venit la mare. Asadar esti amator sa vezi rasaritul prinzi si sezlong, daca iti doresti macar in vacanta sa dormi mai mult stai pe cerceaf.

Pasul sase: Bratarile Allinclusive. Fiecare dintre turisti primeste cate o bratara, inclusiv copii, normala in orice program allinclusive. Partea interesanta vine la forma bratarii. Fiecare continea un cod de bare iar in momentul cand mergeai la masa la intrare te scana, aveau un aparat cam cum vedeti voi la supermarket de il pun pe codul de bare face beep si gata produsul.

Pasul sapte: Stelele. Dupa doua zile de cand a inceput vacanta personajele povestii pleaca dupa masa de dimineata la plaja. La intrarea in hotel tronau cele 4 stele. Dupa cateva ore de plaja, pe la pranz turistii nostri se intorc la hotel. La intrare din cele 4 stele au mai ramas doar 3.

Nimeni nu zicea nimic. La bursa zvonurilor insa se pare ca hotelul a avut  un control care a avut ca rezultat  -1 stea.

Pasul opt: Allinclusive pana la 18. Pachetul prezentat de agentie si hotel continea bauturi racoritoare si bere incluse in pachet si la piscina. Perfect adevarat numai ca puteai sa le servesti doar pana la ora 18 si toate de la un singur dozator. Unul singur pentru cei aproape 700 de turisti cazati in complex. Asa ca trebuia sa ai rabdare si sa nu iti fie prea sete, sa te asezi cuminte si rabdator la interminabila coada.

Obisnuindu-se cu standardele gasite protagonistii nostri au ales sa se bucure de mare de soare de briza marii si de un superb rasarit in fiecare dimineata pentru ca asa cum va povesteam daca vroiai sezlog la ora 5 dimineata trebuia sa fi la datorie.

Epilog: Credeati ca s-a incheiat? In penultima zi ca meniul sa fie complet ce credeti ca a aparut pe plaja? Un escavator. Harnicii muncitori au inceput in plin sezon largirea plajelor. Noroc ca vacata e la sfarsit. Turistii nostrii au plecat  i-au lasat pe urmatorii sositi sa se bucure de asa zis-ul allinclusiv si de escavatoarele de pe plaja.


Intrebarea autorului: Oare pentru cate stele au platit turistii nostri? 4 sau 3?